Moje perypetie

Moje perypetie

wtorek, 27 maja 2014

Dzień 4. Praga

Hej :)
Dziś idę późno do szkoły. Nie mamy dużo lekcji, bo mamy dzień mamy w szkole. Dlatego postanowiłam napisać obiecaną notkę o Pradze :)

Przez pogodę nasz wyjazd się przedłużył. Mieliśmy w górach spędzić weekend. Jednak przez cały weekend padało. Dużo zwiedziliśmy, ale to nie było dokładnie to co planowaliśmy. Rodzice postanowili, że przedłużymy nasz pobyt o dwa dni, bo pogoda ma być ładna. Mamy marzeniem było jechać do Pragi. I tak w poniedziałek wstaliśmy o 6:00. Zjedliśmy śniadanie i kierunek Czechy :)
Rano pogoda była beznadziejna. Jak wyjeżdżaliśmy ze Szklarskiej to była mgła. Ale im dalej tym pogoda robiła się ładniejsza :)
Trochę długo się jechało, ale jak już dojechaliśmy to widoki zachwycały.Jak już znaleźliśmy miejsce parkingowe co nie było łatwe to poszliśmy zwiedzać.

Pierwsze było audytorium muzyczne Rudolfinum.

Na moście Manesuv robiliśmy sobie zdjęcia na tle mostu Karola. Most Karola piękny. Naprawdę robi wrażenie. Tylko ludzie wkurzali, bo każdy sobie w obiektyw wchodził. Ciężko było zrobić fajne zdjęcia. Tłumy. Ten brak kultury mnie wkurzał. Później już z mamą też nie zwracałyśmy na nikogo uwagi i chodziłyśmy jak chciałyśmy.

W drodze na most Karola :)

Wchodzimy na most Karola :)

Po przejściu na drugą stronę Wełtawy chodziliśmy różnymi małymi uliczkami. Bardzo to lubię.
Zaraz po zejściu z mostu po lewej stronie poszliśmy na lody. Były pyszne. Jak wracaliśmy poszliśmy jeszcze raz tam na lody :)
Szukaliśmy pamiątek. Zawsze jak gdzieś jesteśmy to kupujemy magnes na lodówkę i pocztówki. Od jakiegoś czasu prowadzę podróżnik. Mam segregator, w którym trzymam właśnie pocztówki, jakieś bilety czy ulotki z miejsc, w których byłam. Świetna pamiątka. Teraz muszę zrobić nowy, bo ten już jest za mały.
Chodziliśmy tymi uliczkami kierując się do zamku na Hradczanach. Widoki wspaniałe. Sam zamek robił wrażenie. Mieliśmy szczęście i trafiliśmy na zmianę warty. Weszliśmy na plac zamkowy. Mieliśmy okazję zwiedzić Katedrę Świętych Wita, Wacława i Wojciecha.

Widok na Pragę z placu hradczańskiego

Zmiana warty

Na tle Zamku Praskiego

Fontanna na dziedzińcu zamkowym

W katedrze

Wracaliśmy schodami prowadzącymi do dzielnicy Mała Strana. Na schodach grał pan na gitarze. Najlepsze jest to, że jak spojrzał na rodziców to zaczął grać piosenkę "Nothing else matters" zespołu Metallica. Piosenkę moich rodziców. Niesamowicie :)
Na obiad mieliśmy iść w zupełnie inne miejsce, ale po drodze trafiliśmy na włoską restauracyjkę. A, że włoską kuchnię uwielbiamy to poszliśmy tam na obiad. Pizza była pyszna. Najlepszy był ser na niej :)


Wracając poszliśmy jeszcze na lody. Wracaliśmy mostem Karola.

Nie zostawaliśmy dłużej, bo było naprawdę gorąco. Wszyscy byliśmy już zmęczeni. Wjechaliśmy jeszcze do czeskiego marketu kupić troszkę słodyczy.
Wracaliśmy niestandardowo, bo różnymi wiejskimi drogami. Podziwialiśmy okolicę. Mama nagrywała filmiki. Jak je obrobimy to postaram się go dodać na bloga.
Jak już wróciliśmy do Szklarskiej to pojechaliśmy jeszcze na zakręt śmierci.


Dzień był pełen wrażeń. Było super :)
Mam nadzieję, że post, relacja i zdjęcia wam się spodobały :)

42 komentarze:

  1. Świetne zdjęcia! :) Zazdroszczę wycieczki. Naprawdę tam fajnie :) Dobry pomysł z tym podróżnikiem :)
    http://kochaj-szanuj-snij.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny blog :)) Jestem tu pierwszy raz, ale pod wielkim wrażeniem ;*
    Będę wpadać tu częściej :))

    roxyamazinglife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie ci zazdroszczę takiego wyjazdu ;) Musiało byc super :D Fajnie, że wyjazd przedłużył się o dwa dni :)
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę, że rodzice przedłużyli wyjazd. Po cichu na to liczyłam :)

      Usuń
  4. Śliczne miasto <3

    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie byłam w Pradze, ale wygląda bardzo podobnie jak miasta w Polsce ;D

    http://inspire-someone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia! Cudownie wygląda ten most Karola *.*
    Mój blog [KLIIK]

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post :D

    http://my-beautiful-passion.blogspot.com/
    Obserwacja za obserwację? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia! Cudownie wygląda ten most Karola *.*
    Mój blog [KLIIK]

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdjęcia są śliczne nie wiedziałam że Praga może być tak ładna
    world-of-oblivioon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Praga.. zazdroszczę Ci. Zdjęcia są bardzo fajne, a relacja bardzo mi się spodobała :D

    ♡Zapraszam do mnie ♡

    OdpowiedzUsuń
  11. zazdroszcze wyjazdu, chcialabym zwiedziec Prage :3

    take-moments.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo jest naprawdę piękna :)

      Usuń
  12. Oo jak pięknie <3
    Chciałabym zwiedzić Pragę ♥
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta pogoda zawsze musi krzyżować plany , dobrze że Tobie nie zepsuła wyjazdu ! <3 Cudowne zdjęcia !
    Czy mogłabyś poklikać w linki u mnie w poście ? Serdecznie dziękuję :

    http://bajkidziewczynazmarzeniami.blogspot.co.uk/2014/05/sheinside.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Ładne zdjęcia :)

    http://zatrzymaniechwil.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie że przedłórzyłaś wyjazd :)
    Obserwuje! Dopiero zaczełam więc mam nadzieje że też pomożesz i mnię zaobserwujesz...
    http://saramajorczykofficial.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  16. Ładne widoki ;3
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdjęcia są świetne! <3
    http://milenaabloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny widok,blog i zdjęcia. Wbijaj w wolnym czasie na mojego bloga --> http://alwaysdirectioners0.blogspot.com/ Dopiero zaczynam,w sobotę kolejny post. Skomentuj,a będę wiedziała komu dziękować:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Hi dear ! your blog looks so amazing :D

    I'm following you,hope you'll do the same
    Kisses,missdelicious94.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
  20. Oooo super ! Zazdroszczę wycieczki ! <33
    zapraszam do mnie:
    http://sosnowskaphoto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ładnie tam ;) zazdroszczę wyjazdu ;)

    Klikniesz u mnie w linki sheinside? Bardzo proszę ;*
    http://marttfashion.blogspot.com/2014/05/sheinside.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :-*
Zostaw link do bloga. Na pewno cię odwiedzę :)
Nie zostawiaj spamu.
Nie uznaję obserwacji za obserwację. Jeśli Twój blog mi się spodoba to na pewno go zaobserwuję.
Mam włączoną moderację, bo nie chcę przegapić żadnego waszego komentarza :-*