Moje perypetie

Moje perypetie

poniedziałek, 10 października 2016

Krzyżacki zamek w Malborku

Hej
Dziś mam dla was kolejną wakacyjną relację. Tym razem jest to wyjazd do Malborka. Rodzinnie pojechaliśmy pozwiedzać Zamek Krzyżacki.

Wyjazd był zupełnie spontaniczny. A takie są najlepsze.

W Malborku byłam już kilka razy, ale zawsze to miejsce zaskakuje mnie czymś nowym. Tym razem również odkryliśmy nowe miejsca. I to wręcz magiczne miejsca, które mają swój niepowtarzalny klimat.

Na samym początku trafiliśmy na mega beznadziejnego przewodnika. Pan strasznie przynudzał. Potrafił trzy razy przystawać i gadać w kółko to samo. Dosłownie żałowaliśmy, że nie wzięliśmy elektronicznego przewodnika.
Jak wam się trafi przewodnik pan ze zwisającym podgardlem to uciekajcie gdzie pieprz rośnie.

Przepiękna była wystawa bursztynu. Naprawdę piękne rzeczy można tam zobaczyć. 

Bardzo duża wystawa broni. Wcześniej była w zupełnie innym miejscu i nie było aż tyle eksponatów.

Gdy poszliśmy do zamku wysokiego trafiliśmy na inną mniejszą grupę z bardzo fajnym przewodnikiem. Odłączyliśmy się od pana nudziarza i poszliśmy z tą drugą grupą.

Pan świetnie opowiadał o różnych salach i dziejach zamku. Wtrącał też różne anegdoty. Było bardzo ciekawie.
Podpowiedział też nam, żeby wychodząc już z zamku nie iść od razu do wyjścia tylko pójść jeszcze inną dróżką. To właśnie dzięki niemu odkryliśmy te świetne miejsca zupełnie nie uczęszczane przez turystów.

Na zamku spędziliśmy prawie 4 godziny, więc naprawdę jest co zwiedzać.


 Byliście kiedyś w Malborku?
Lubicie zwiedzać zamki?

6 komentarzy:

  1. pięknie tam!
    zapraszam do mnie, nowy post :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak byłam tam w wakacje rok temu! :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)
    Byłabym też wdzięczna za kliknięcie w link do lampy :)

    http://veronicalucy.blogspot.com/2016/10/hybrid-manicure-step-by-step.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak tam cudnie! Chciałabym kiedyś tam pojechać ;)

    http://abonentpozazasiegiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :-*
Zostaw link do bloga. Na pewno cię odwiedzę :)
Nie zostawiaj spamu.
Nie uznaję obserwacji za obserwację. Jeśli Twój blog mi się spodoba to na pewno go zaobserwuję.
Mam włączoną moderację, bo nie chcę przegapić żadnego waszego komentarza :-*