Moje perypetie

Moje perypetie

czwartek, 6 października 2016

Kujawsko-Dobrzyński park etnograficzny w Kłóbce

Hej

Dziś mieli pojawić się ulubieńcy, ale szczerze kompletnie nie mam teraz do tego głowy. Myśli mam zajęte czymś zupełnie innym. Dlatego mam dla was kolejną wakacyjną relację. Naprawdę się cieszę, że te posty miałam już dużo wcześniej przygotowane. Nie będzie nudy na blogu, a ja powoli oswoję się z nową sytuacją i dojdę do siebie.
 
Będzie to kolejny skansen. Tym razem inny region, bo Kujawy i Ziemia Dobrzyńska. Mam nadzieję, że będzie wam się miło czytało i oglądało.

W skansenie w miejscowości Kłóbka byliśmy pierwszy raz. Odkrywaliśmy nowe miejsce. Też skansen, ale inny. Zupełnie inaczej zorganizowany. Nie było samodzielnego zwiedzania. Po całym terenie oprowadzała nas przewodniczka. Z jednej strony fajnie. Ale z drugiej strony tak nie do końca. Bo dużo ludzi, wszyscy się pchali, żeby zobaczyć wnętrza domów, chatek, kuźni, szkoły czy tawerny. Takie niepotrzebne zamieszanie się robiło. Długo trzeba było czekać na innych. Dlatego forma zwiedzania dużo bardziej pasowała mi w Sierpcu.

Ale Kłóbka miała też swoje fajne strony. Duża szkoła jak z Ani z Zielonego Wzgórza. Cudownie. Naprawdę bardzo mi się podobało.

Ogólnie zwiedzanie było podzielone na dwie części. Na każdą z tych części kupowało się oddzielne bilety. Najpierw właśnie sam skansen. W którym prawdopodobnie już w przyszłym roku będzie miał do zwiedzania kolejny eksponat. Stary, drewniany kościółek z moich okolic.

Druga część zwiedzania to był dworek należący kiedyś do rodu Orpiszewskich. Piękne miejsce. Cały dworek zwiedzaliśmy z drugą panią przewodniczką. Fajnie, bo można było wejść do praktycznie każdego pomieszczenia. W skansenie w Sierpcu nie ma możliwości takiego zwiedzania dworku.
Sam dworek piękny. Fajnie byłoby przenieść się w czasie i choć przez chwilę tam mieszkać.


Mam nadzieję, że miło wam się czytało i oglądało? :)

20 komentarzy:

  1. Uwielbiam zwiedzanie, a takie miejsca są świetne. Chętnie bym odwiedziła to miejsce :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię zwiedzać takie rzeczy :)

    suszilifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. bylam w podobnym miejscu kiedys i bardzo mi sie podobalo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubie takie stare miejsca - mają swój urok :)
    Mój blog♥
    Co powiesz na wspólną obserwacje?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe miejsce
    carolineworld123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna, wakacyjna relacja! Ta szkoła jest rewelacyjna a przynajmniej tak wygląda :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam tam ;D

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dawno nie byłam w skansenie.. Byłaś może kiedyś w Nowosądeckim Skansenie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie byłam, ale wszystko przede mną :)

      Usuń
  9. Bardzo klimatyczne miejsce :)
    Świetne zdjęcia!
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :-*
Zostaw link do bloga. Na pewno cię odwiedzę :)
Nie zostawiaj spamu.
Nie uznaję obserwacji za obserwację. Jeśli Twój blog mi się spodoba to na pewno go zaobserwuję.
Mam włączoną moderację, bo nie chcę przegapić żadnego waszego komentarza :-*