Moje perypetie

Moje perypetie

niedziela, 9 lipca 2017

Warszawa

Hej :)
Wreszcie po ponad miesiącu biorę się za opisanie mojej wycieczki do Warszawy.
W Warszawie byłam na samym początku czerwca. Niestety tylko na jeden dzień. Pogoda nam super dopisała. Było mega ciepło.

Pierwszą atrakcją, którą zwiedzaliśmy były Łazienki Królewskie. Piękny park. Piękny pałac na wodzie, ogrody, amfiteatr. Pływaliśmy gondolami. Naprawdę można się tam zrelaksować. Nawet paw tam chodzący rozłożył przed nami ogon :)


Później pojechaliśmy na Stare Miasto. Wyszliśmy przy Kolumnie Zygmunta kierując się w stronę Zamku Królewskiego.


Zwiedzaliśmy Zamek Królewski. Przepiękne komnaty, sala sejmowa, apartamenty królewskie. Po zwiedzaniu komnat poszliśmy obejrzeć zamek od strony Wisły. Schodami wchodziliśmy z powrotem na górę idąc na Gnojną Górę. Jest to wzniesienie znajdujące się na Starym Mieście. Dawniej było to wysypisko śmieci i nieczystości Starej Warszawy.


Ulicą Celną przeszliśmy na Rynek Starego Miasta, na którym znajduje się fontanna z Syreną. W tym właśnie miejscu Syrenka zastępuje ratusz, który został w całości rozebrany.


Z Rynku poszliśmy na ulicę Kaniona, a właściwie na taki placyk, na którym widzieliśmy najwęższą kamienicę w Europie. Z wąską kamienicą wiąże się pewna ciekawostka. W dawnych czasach podatek od nieruchomości płacono w uzależnieniu m.in. od szerokości fasady ulicznej. Tym sposobem był to najniżej opodatkowany obiekt XVIII -wiecznej Warszawy. Później poszliśmy na ulicę Świętojańską przy której znajduje się Bazylika Archikatedralna. W miejsce, które jest uwiecznione na płótnie Jana Matejki "Konstytucja 3 Maja 1791". Płótno przedstawia pochód posłów z Zamku Królewskiego do kolegiaty Św. Jana w celu ponownego zaprzysiężenia wraz z królem tekstu konstytucji uchwalonej 3-go maja 1791 roku przez Sejm Czteroletni.

Dalej przeszliśmy do Pomnika Małego Powstańca.


Wróciliśmy na plac zamkowy. Poszliśmy coś zjeść. I już na sam koniec przeszliśmy Krakowskim Przedmieściem w stronę Pałacu Prezydenckiego. A dalej udaliśmy się na Grób Nieznanego Żołnierza.


Jedną z atrakcji był również przejazd metrem. Ciekawe doświadczenie :) Wysiedliśmy na stacji Stadion Narodowy.
Ogromny obiekt sportowy. Robi niesamowite wrażenie. Prawdziwy kolos. Mieliśmy wykupione bilety na taras widokowy. Mogliśmy zobaczyć jak stadion wygląda od środka.


Przez cały pobyt towarzyszyła nam przesympatyczna przewodniczka.
Stadion to był nasz ostatni punkt zwiedzania i niestety czas było wracać do domu.

Jak Wam się podoba Warszawa?
Zwiedzaliście ją, a może mieszkacie w naszej stolicy?

13 komentarzy:

  1. Byłam w Warszawie, ale wyjątkowo przeraził mnie jej eklektyzm. Wysokie wieżowce, galeria handlowa, która chciałaby udawać te Europejskie, metro, które ledwo ma dwie trasy, a zaraz obok widoki jak z Nowohuckich osiedli - czteropiętrowe puchatki, blokowiska, osiedlowe sklepiki, skwerki. Nie mówię, że Warszawa nie jest ładna, ale jakoś tak... jak na stolicę to szału nie ma :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Great post! Photos are amaizing!
    If you want that we follow each other,let me know by leaving a comment,and also hope you'll click on link at the end of my last post --> http://beautyshapes3.blogspot.hr/2017/07/simple-summer-outfit-zaful.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam okazję też na początku czerwca zwiedzić Warszawę, cudowne miasto, przez cały pobyt byłam tak zachwycona tym miejscem, że ciężko było mi zasnąć. Zawsze ciągnęło mnie do dużych miast i myślę, że jeszcze kiedyś pojadę tam na dłużej:)
    Pozdrawiam

    balansfotografii.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię Warszawę, ale mieszkam daleko i jestem tam rzadko :(
    Super foteczki!
    Pozdrawiam
    Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę świetna fotorelacja :) W Warszawie byłam kilka razy i trzeba przyznać, że to bardzo ładne miasto :)
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna relacja, oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Love your post dear ♥ Your blog is amazing!
    I write about fashion,beauty, lifestyle, health and fitness.
    I'm following you now.♥ #239
    How about to follow me back, I would be glad. :)<3

    cleopatrassecret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mieszkam dość blisko, ostatnio zwiedzałam ją tak z francuzami, z projektu. Akurat w zamku zrobiłyśmy sobie dla żartu zdjęcie pod jednym dużym obrazem i ostatnio Duda i Trump też sobie pod nim zrobili XD.
    https://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Mieszkam w Warszawie od kilku lat. Obiekty uwiecznione przez Ciebie na zdjęciach mijam wielokrotnie, ale dopiero widząc je na fotografiachz daję sobie sprawe z ich piekna ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Zazdroszczę, sama mam w planach odwiedzić Warszawę. Muszę przyznać, że wybieram się tam już długo i jakoś nie mogę wybrać. Jest to jeden z moich podróżniczych celów. przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. I'm new follower, your blog is great!
    Can you follow me?
    https://amoriemeraviglie.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  12. Super wycieczka chyba w wakacje będę musiała się wybrać do Warszawy mój blog

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :-*
Zostaw link do bloga. Na pewno cię odwiedzę :)
Nie zostawiaj spamu.
Nie uznaję obserwacji za obserwację. Jeśli Twój blog mi się spodoba to na pewno go zaobserwuję.
Mam włączoną moderację, bo nie chcę przegapić żadnego waszego komentarza :-*